Julbord

Här i Graz har det nu snöat i två dygn mer eller mindre konstant, och det börjar se riktigt jul-mysigt ut! Synd bara att snön kommer lagom till att vi ska åka hem, men det verkar ju kunna bli en vit jul hemma också vad jag har förstått.

Igår gjorde vi julbord tillsammans med våra grannar. Det som stod på bordet var; Janssons, köttbullar, (fusk)prinskorv, (äkta hemmagjord) rödbetsallad, bruna bönor, vita bönor, spenatpaj och en makedonisk efterrätt som jag inte kommer på namnet på just nu. Det var i alla fall väldigt gott!

Imorse när jag gick till skolan (endast för att upptäcka att föreläsningen tydligen var inställd, vilket händer ganska ofta) mötte jag en av svenskarna som sa att det skulle vara julbord ikväll också. Så nu har vi satt in ytterligare en form Janssons i ugnen och gjort lite extra rödbedsallad som vi ska ta med oss ikväll.

Förutom min sista tenta för året på fredag känns det väldigt skönt att det snart är jullov och åka hem till Sverige och träffa alla. Det är dock väldigt svårmotiverat att plugga till en tenta i en elteknik kurs på tyska.
1. Elteknik är inte ett av mina favoritämnen, för att uttrycka det snällt
2. Elteknik på tyska är inte det lättaste att förstå
3. Jag har ingen aning om det är räkneuppgifter eller teoriuppgifter vilket försvårar det hela lite
4. Det snöar ute=jag hade kunnat ta ledigt från de sista 5 föreläsningarna för att åka skidor om det inte vore för tentan
...som sagt svårmotiverat, men nu ska jag försöka göra ett ryck igen.

Kommentarer
Postat av: Jonas o Eva-Lena

Håll ut för nedräkningen pågår o snart är ni hemma där det finns massor med snö o många vänner som väntar på er.

2009-12-17 @ 05:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0