24 Stunden Schwimmen in Radkersburg

Ja då har man överlevt en 24-timmars simmning igen då. (För er som inte vet så har jag genomfört en tidigare, dock var jag mycket mera vältränad då än nu.)

24 timmars simningen innebär att skall försöka simma så långt man kan/orkar på 24 timmar.
Vårt lag (5personer)anväde följande taktik: Vi började med 30 minuters pass förutom två nattpass som var 45 minuter så vi skulle få lite längre sömn/vila emellan passen.
 
Organisationen som anordnar denna tävling som det faktist är är Licht ins Dunkel, en typ hjälporganisation där oranisationen får 5 Cent per simmad längd av sponsorer. Resultatet i år blev 140 103 längder vilket motsvarar ca 70 000€.

Resultat från tävlingen hittar ni i länken nedan: ( vårt Lagnamn är USI Gigasport 1 ,Nr 175)
http://www.zeitnehmung.at/html/newCMS/results/382.pdf
Samanfattningsvis kan man säga att vi hamnade på 7e plats av stafettlagen och jag simmade 358 längder vilket motsvarar 17900 m eller 17,9 km om det känns bättre. och är man intresserad över den goda gärningen jag gjort så drog jag in nästan 200€ till hjälporganisationen.

Efter en natts vila så kan man ändå se på det som en rolig grej även om kroppen fortfarande känner sig som om  man skulle ha blivit överkörd av något tungt. Men i går kväll (ca 4hefter slutet) så kan man säga att jag inte var särskillt aktiv och närvarande.

Nedan kommer lite bilder från evenemanget.

Denna bild visar starten av 24 timmars simningen och vår försteman i laget befinner sig på 5e banan härifrån. Först såklart.


Denna bilde visar typ 10 sekunder efter starten, de simmare med blå mössor är stafettlag och de med röda är simmare som simmar individuelt. Jepp, polen var utomhus men dock var det 26 grader i vattnet. Våtdräckterna var dock sköna att ha då man fick stå någon minut å vänta kring växlingarna.


Sov gjorde vi i ett stort tält som var uppvärmt med stora värmefläcktar, tätet var också ihoppsatt med huset där duschar å allt annat låg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0