Doktorspromoveringen

Nu är jag (Bella) tillbaka i Graz igen efter en helg hemma i Linköping. I Linköping hade det inte hänt något (förrutom att kaserngatan hade öppnat), men när jag kom tillbaka till Graz efter bara en helg hade jag missat massor :)

För er som inte vet om det, var jag hemma för att jobba med doktorspromoveringen som är två gånger per år. Doktorspromoveringen är den ceremoni då alla nyblivna doktorer får sina hattar och diplom, i Linköping installeras också alla nya professorer vid samma tillfälle. Helgen började med akademisk högtidskonsert på fredagkvällen, repetitioner på lördagsförmiddagen och därefter var det dags att skrida om till balklänning och genomföra procession och ceremoni.

Under middagen som var efter ceremonin satt jag tillsammans med en doktor som hade disputerat om ekoxar. Han var också en oerhört engagerad biodlare, så efter några timmar tillsammas med honom känns det som jag vet det mesta som är värt att veta om biodling.

Efter middagen var det sedvanlig dans, denna gång till Casanovas, och därefter eftersläpp på HG med alla marskalkar. När jag ändå skriver om promoveringen och allt det roliga man får vara med om som marskalk, kan jag ju passa på att göra reklam för vårens promovering som vi kommer behöva massor studenter till. Den kommer vara i slutet av maj, och är man intresserad att vara med är det bara att höra av sig :)

Helgen var riktigt lyckat, men tyvärr alldeles för kort. Som tur är, så är det bara 4 veckor kvar tills vi åker hem under jullovet.

Kommentarer
Postat av: Jonas o Eva-Lena

Vi ser fram emot att ni snark skall komma hem igen. Ska bli kul att även få träffa Berne som inte var med till Lkpg den här gången.

2009-11-17 @ 15:39:31
Postat av: Marie

tihi jag har redan lyckats fixa två marskalkar till i vår, dessvärre är båda tjejer... så får väl börja ragga lite killar nu ;)

2009-11-17 @ 16:26:28
Postat av: Ba o Be

Det var roligt att träffa vår Gabriella, när Du var hemma,det var lite, men mer än inget,Hörde att det var någon som var så duktig i lördags.Gissa vem?

2009-11-19 @ 14:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0