Första föreläsningen

Idag var jag (Bella) med om en minst sagt spännande upplevelse, nämligen min första föreläsning på tyska - Elektrotechnik. Det var ganska mycket av innehållet som jag kännde igen från fysiken hemma, så jag har Ragnar att tacka att jag förstod något över huvud taget. Facktermerna var ungefär samma sak som på svenska vilket gjorde att jag förstod vad han pratade om, men när han skulle förklara vad det var för något förstod jag ingenting :)

Inte nog med att föreläsningen var på ett oförståligt språk, det verkade dessutom vara helt ok för studenterna att prata hur mycket och hur högt man önskade. Dessutom var det både drop-in och drop-out. Detta innebar att när jag satt och försökte förstå vad föreläsaren sa, var det konstana rörelser från alla som kom och gick, samt att jag hörde grannarna mer än föreläsaren. Som pricken över i:t höll de på att renovera rummet bredvid.

Sammanfattningsvis var det en riktigt lyckat föreläsning, med tanke på att jag hade förväntat mig att inte förstå någonting alls :)

Kommentarer
Postat av: Ba o Be

Det där universitetet verkar påminna om en svensk grundskola!?

2009-10-03 @ 15:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0