Bytes: slitna gympadojor strl 37 mot nya badtofflor strl 47

Vi är nyss hemkomna från vårt besök på en av stadens simmhallar. Själva simhallen var jättebra, däremot fick jag (Bella) en något otrevlig överraskning när jag gick och bytte om. I omklädningsrummet fanns det skåp där man kunde låsa in sina grejer, men skorna hade folk ställt på golvet, detta gjorde även jag men när jag började klä på mig insåg jag att de inte stod kvar där! Så jag sprang runt i hela omklädningsrummet o kollade på golven o i skåpen, men jag hittade inga gympaskor.

Helt förtvivlad gick jag ner till "badenmeister" och frågade om han möjligtvis hade sett några skor som hade fått fötter. Han var jättetrevlig och hjälpte mig att ännu en gång leta igenom omklädningsrummet, men vi hittade inget. Tillslut gick vi ner till ett förråd med kvarglömda grejer sedan 6 månader, där hittade han ett par badtofflor i storlek ~47 som han gav till mig.

Så utan strumpor (de låg nämligen i skorna) och med ett par gigantiska badtofflor cyklade vi tillbaka hem genom stan, i regnet.

Det som är konstigast med hela situationen är att skorna hade lite drygt två och ett halvt år på nacken och också såg ut därefter, dessutom luktade dom illa. Så den som tog skorna måste antingen haft ett kraftigt synfel eller bara varit väldigt puckad. Eftersom skorna var ganska slitna hade jag ändå tänkt att byta ut dem och faktiskt också köpt ett par nya skor, så tur i oturen kan man väl säga.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var möjligen inte en älg broderad någonstans på skon? För i så fall kan jag tänka mig att de kändes lite exotiska och speciella. I annat fall drar jag samma slutsats som er.

2009-09-18 @ 08:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0