Första tentan avklarad!

Nu har vi båda gjort vår första tenta i österrike. För min (Bellas) del rörde sig det om Strömungsmaschinen Grundlagen, alltså en grundkurs i hur turbiner, pumpar och kompressorer fungerar. Kursen var på tyska men jag frågade professorn om jag kunde göra tentan på engelska och då föreslog han att jag skulle göra en muntlig tenta tillsammans med en turkisk tjej som också "läste" kursen (hon gick inte på föreläsningarna utan gjorde bara tentan). Tentan gick i alla fall bra, trots att jag bara ett par dagar innan kände att jag inte kunde någonting.

För Bernes del rörde det sig om en introduktionskurs i tåg, han har alltså precis som det låter lärt sig det mesta som är värt att veta om tåg och spårvagnar. Alltifrån hur rälen ser ut till hur bromsarna fungerar. Bernes gick dock den tuffa vägen och gjorde en skriftlig tenta på tyska (inte för att han hade så mycket val, men ändå..) så han har inte fått veta hur det gick än.

Kommentarer
Postat av: Jonas o Eva-Lena

Grattis till lyckad tenta!! Då får vi hålla tummarna för att även Berne klarade sig.

JoEL

2010-01-15 @ 09:58:44
Postat av: Ba o Be

Vi får också gratulera till en lyckad tenta.Vi grattar Berne också, för vi tar för givet att det gick bra!

Vi skall äta avockado i kväll, gissa varför!!

BaoBe

2010-01-15 @ 16:34:44
Postat av: Fredrik

Hej! Kul att se några svenskar som bor i Graz, jag och min käraste ska ev. flytta dit nu under våren för jobb. Är 25 år båda två. Hur trivs ni? Mvh, Fredrik

2010-01-17 @ 01:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0