Rosa faran har blivit farlig

Min (Bellas) cykel, Rosa faran, har nu officiellt faktiskt blivit en riktig fara. Häromdagen när jag cyklade hem gjorde pedalen väldigt konstiga rörelser när jag trampade och när jag kom hem upptäckte jag att axeln som pedalerna sitter på har fått en stor spricka! Antagligen har sprickan funnits där ett tag för jag har märkt att det har låtigt konstigt, men numera är det cykelförbud som gäller. Jag gissar att om jag skulle ställa mig upp och trampa skulle axeln gå av direkt. Om det hade varit hemma i Linköping hade det inte varit lika farligt med tanke på att det finns så bra cykelvägar, men här däremot cyklar man mitt i trafiken och ramlar man på cykeln är nog risken ganska stor att man får mer än bara skrubbsår...

Än så länge har jag inte lämnat in cykeln eftersom det är helg och ingenting har öppet, men på måndag blir det nog raka vägen till cykelreparatören. Förhoppningsvis blir det billigare att laga den än att köpa en ny, men det märker vi senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0