Bara tre veckor kvar

Det är helt otroligt, men nu är det bara tre veckor kvar innan vi flyttar härifrån Graz, tillbaka till Sverige. Den sista tiden har gått jättefort och vi har fortfarande inte hunnit med varken ett besök på slottet i Eggenberg (en stadsdel i Graz) eller vandring på Schökl (ett högt berg i närheten av staden). Förhoppningsvis kommer vi hinna med båda sakerna innan vi åker, annars får vi väl åka tillbaka näsa år :)

Idag hade jag (Bella) tenta i maskinelement - allt som har med skruvar, muttrar, kugghjul osv att göra. Faktumen att det har varit väldigt svårt att hänga med under kursens gång, samt att jag inte hade så mycket tid till att plugga till tentan, gjorde att jag var helt inställd på att göra om den om två veckor alternativt läsa kursen hemma i höst. Men på något konstigt vis lyckades jag ändå klara tentan, vilket var en riktig befrielse. När jag kom hem från tentan hade jag dessutom fått veta resultat på en deltenta i reglerteknikkursen jag läser, som också var väldigt glädjande.

Så nu har jag bara två kurser kvar att slutföra - reglerteknik och materiallära. För första gången under det här utlandsåret har jag alltså bara två kurser att fokusera på och inte tenta i fem ämnen samtidigt som det brukar vara.

Kommentarer
Postat av: Jonas & Eva-Lena

Kul att det gått bra på tentorna det blir alltid lite lättare då. Det är säkert med blandade känslor som ni lämnar Graz men vi alla här hemma ser fram emot att ni snart ska komma hem. Vi räknar också ner dagarna :-). Lycka till med tentaläsningen.

JoEL

2010-06-18 @ 07:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0