Nagelfrossa

Vad gör man när man snart har tenta? Självklar målar man ju naglarna ;)

När vi flyttade hit till Graz hade jag i början väldigt långtåkigt en kväll och såg några klipp på youtube där folk hade lagt upp videobeskrivningar på hur de dekorerade sina naglar. Sedan den dagen har jag varit fast i nageldesignens värld, och försöker alltid hitta på nya fina motiv att måla på naglarna. Idag testade jag något helt nytt, nämligen att göra marmorerade naglar. Efter några test-försök blev det riktigt bra, dock tog det väldigt lång tid.

För att få mönstret droppade jag nagellack i olika färger i en skål (eller ja, en konservburk) med vatten, därefter doppade jag ner fingret.


Det blev ganska kletigt...




...men slutresultatet blev jättebra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0