Cykel-/Shoppingrunda

Idag tog vi vara på det underbara vädret och tog cyklarna till shopping center nord. Det var strålande sol och en temperatur på ca 20 grader, så vi behövde inte ens ha jackor på oss. Shoppingcentret låg mycket längre bort än vad vi först trodde. Vi har åkt förbi med buss tidigare, men aldrig varit på själva shoppingcentret men när vi cyklade började vi undra om vi hade missat det för det kändes nästan som att vi var ute på landet :P

När vi kom hem senare mätte vi upp sträckan vi hade cyklat på google earth och till shopping center nord blev det ca 8 km, därefter cyklade vi till ytterligare ett shoppingcenter - citypark, och senare hem och den sträckan var 9 km, totalt 17 km. Sedan får man ju inte heller glömma att vi gick massor i affärer så det blev en riktig träningsdag.


Bild från Google earth som visar hur vi cyklade.

Tanken var egentligen att vi skulle hitta ett par byxor till Berne, men på den fronten blev det inte så lyckat. Däremot hittade vi lite andra saker som behövdes. Det första vi hittade var ett par nya vårskor till Bella. När vi var hemma i julas lyckades jag (Bella) lämna mina skor i Sverige och med vädret som är just nu är inte mina fötter jättenöjda i varma vinterkängor. Det blev i alla fall ett par svarta ballerinaskor med en liten klack på.


Bellas nya skor (observera också den snygga insidan)


Vårt andra fynd var en "magväska" som vi ska ha när vi vandrar. Framförallt är det skönt att slippa belastningen på axlarna. Imorgon tänkte vi ge oss ut på en kortare vandringstur och då ska vi testa hur väskan fungerar på in action.


Test av nya väskan, den rymmer två vattenflaskor och minst 8 apelsiner.

Notation: På kortet skymtar man också mina (Bellas) nya Jeans som inköptes förra veckan. De jeansen som jag använde innan började bli väldigt tunna på vissa ställen så jag tänkte köpa nya byxor innan det var för sent. Dagen efter blev det ett decimeterlångt hål i de gamla byxorna, så det var verkligen i sista stund. Jag är jättenöjd med mina nya byxor, förrutom att de är för långa (som alla andra byxor) och att jag inte har möjlighet att sy upp dem. Jag kanske kan använda tejp?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0