Regelungstechnik I

Igår kväll fick jag (Bella) veta att jag klarade Regelungstechnik I, vilket var världens bästa nyhet. Historian bakom denna kurs är att jag var tvungen att välja bort den eftersom den krockade med tre andra kurser samtidigt i schemat! Lite besviken fick jag finna mig i att läsa en annan reglerkurs (som i och för sig antagligen var mycket bättre) men i slutet av den kursen berättade min professor att jag kunde träna på gamla tentor från Regelungstechnik I även i den kursen jag läste eftersom de, till större delen var samma. Det visade sig inte vara helt rätt men jag bestämde mig ändå för att följa hans råd och till och med skriva tentan ri Regelungstechnik I, som träning inför den riktiga.

Som man kanske kan ana klarade jag inte av kursen jag inte hade läst, fast jag kände att om jag gör lite  mer självstudier så finns det faktiskt en chans att klara den. Andra gången hade jag inte mycket mer framgång, och nu blev jag riktigt taggad till att verkligen klara den. Trots att jag insåg att det jag gjorde både var onödigt och lite idiotiskt med tanke på att jag inte hade rätta kunskaperna anmälde jag mig till en tredje tenta. Den här gången gick jag verkligen in för det bara för att bevisa för mig själv att jag kan lyckas med det omöjliga. Dagen innan tentan känndes allt jättebra och det märktes tydligt att jag hade mycket mer kunskaper än tidigare tillfällen, mina drömar om Regelungstechnik I krossades dock ganska snabbt under tentan. Det var en konstigt tenta, men jag försökte ändå skriva så mycket jag kunde. Innan jag lämna in den funderade jag på ifall det fanns någon chans att få hälften rätt och alltså godkännt. Chansen fanns ju där, men det skulle nog vara på håret tänkte jag.

Och igår hände alltså ett under, jag fick tillbaka mitt tentaresultat och jag vara inte bara godkännd, utan jag hade tom fått ett betyg högre! Jag blev riktigt glad och hoppade högt av lycka, det var inte direkt något jag hade räknat med. Att detta gjorde att jag dessutom är "klar" med mitt utlandsår gjorde inte det hela sämre.

Idag ska jag jobba med doktorspromoveringen. För första gången någonsin har jag faktiskt med mig en kamera, så om ni har tur kan ni få se några fina kort på mig i balklänning. Jag är dock lite nervös inför repetitionerna som ska vara nu på förmiddagen. Tanken är nämligen att jag ska hålla en del av dem och eftersom inte alla pratar svenska är det engelska som gäller. Så senaste dagarna har jag pluggat lite engelska promoveringstermer som frack, lagerkrans osv. Jag hoppas att dom kommer förstå mina egenpåhittade svengelska ord för vissa saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0